Friday, May 8

Langkawi Trip @ Labour Day

jeng..jeng..jeng....

dah siap pun layout baru tuk aku nye blog nie....nak buat benda len..but jadinye benda len...kunon-kunon nye nak buat bg Big Bang...but aku x ada masa laa...nnt2 laa aku buat bg tuu...hehehe..
skang nie nak cite trip aku gie langkawi...aku selaku ketua rombongan...acewah!!rombongan terdiri daripada Cekyu, KakJah, Shambie, Aina, Dila, Sofihia n Acha

First Day
kami tiba dilangkawi jam 1 tgh...setelah uruskan penginapan n kenderaan..Aina selaku pilot kiteorg pun bergerak mencari apartment...berpandukan co-pilotnye adalah aku yg tengah study peta...kite org ada laa tersesat sekejap..baru nak blaja cara baca peta langkawi...hehehe..jam 3ptg kiteorg bergerak ke Kabel Car...alhadullilah sampai gak kat sana tanpa sebarang kesesatan(terror gak aku baca peta langkawi yg memeningkan kepala aku)...jam 6ptg kiteorg turun dari kabel car dengan perut yg kosong....serius..aku lapar sgt time tuu...nak cari kedai makan...sumenye mahal...so kiteorg gie laa singgah jap kat Telaga Tujuh....juz bergambar depan sign board telaga tujuh je..xbrani nek atas sbb dah nak gelap...next destination adalah ke beras terbakar...kononnye nak gie makan area sn...tapi tempatnye..hehehhe......kite org tak berselera langsung....berpandukan peta ditangan..aku suh aina lencong ke Pantai Chenang...kite org makan kat area sana...yum..yum..yum...kedai nye pun murah..bayangkan makan nasi+tomyam+telurdadar+kailan+ayampaprik+air jumlah nye hanya rm60.60...pergh....murah laa sbb tu suma hidangan tuk 8 org...selesai makan..kite org bersiar2 kat area Pantai Chenang yg ibarat cam Phuket Malaysia...mmg cam bintang walk ppun ada aku tengok....tercengang2 gak laa kite org tengok sbb selambanye jual arak kat restoran tepi2 jalan...pastu kiteorg balik ke apartment sbb nak menonton one in million akhir(alaa...yg TOMOK menang tuu!!menci aku!!!)

Second Day
Kite org bangun pagi sbb bergegas nak amik tiket feri balik ke kuala kedah..pastu kononnye nak bfast kat area pantau chenang,...tapi xsempat bfast..tour guide tuk island hoping dah sampai...hehhee....kempunan nak makan nasi lemak singgit kat langkawi...mujur ada roti sandwich yg di buat khas oleh kakjah(aku cuma support barang jek...)..so kite org hanya bersarapan tu je laa...best mmg best sbb kite org gie Pulau Tasik Dayang Bunting, Pulau Beras Basah, Eagle Feeding kat Pulau Singa Besar. Cekyu n Dila sempat laa mandi kat tasik dayang bunting...aku??hanya menjaga barang2 yg len sbb kakjah,sofia,aina n shambie nek solar boat bersiar2 keliling tasik...
lepas gie trip island hoping..ujan lebat giler...nak balik tu sempat singgah beli lunch..pastu next place kul 2.30ptg ke air hangat...pastu gie pantai pasir itam, langkawi craft n sempat singgah di tapak kampung buku(skang dah xada)...pastu masing2 xsabar2 nak bershopping kat Idaman Suri..tuk pinggan mangkuk..manakala aku ngan aina xsabar2 nak gie shopping coklat kat pekan kuah....hehhee....

Third Day
hari untuk kami pulang!!!!terpaksa laa aina buat 2 trip ke jeti sbb avanza dah xmuat tuk satu trip jek...hari plak asyik ujan je...tu yg xberjalan2 di pagi hari....tiket feri plak jam 11.30pagi...so mmg xsempat nak berjalan2....

so tu jelaa secara ringkas perjalanan kami di langkawi....

rasanye next year nak wat gie sabah laa...rasanye aku perlu peruntukkan 5 atau 6 hari disana....
so sape nak join bagitau awal2 sbb aku hanya peruntukkan juz maximum 8 org saja....
let Cuti-Cuti Malaysia....

p/s: tuk gambar trip di langkawi nie...sila email aku tuk dapat kan link...


::BaHieSelamaNyeR::08/05/09::11.28am

4 comments:

+plain-jane said...

hoiyehhhh~~

next trip: Labuan / Korea / Bandung :)

Unknown said...

Weh...datang Langkawi ikut Kuala Perlis ka..?Sampai hati tak contact tau...

Bahie said...

Bukan ikut kuala perlis laa unkel....ikut kuala kedah...sbb tu xcontact unkel...hehehe

zesphiete said...

What a great trip!!!