Friday, June 13

Delima Fresh Graduate

skang nie aku tengah cari keje..yelaa keje sbg RA nie sampai ujung bulan nie je...pastuu aku pun xtau nak keje mana...
dah pegi 2 tiga interview gak...tapi semua nya no feedback..nampak sangat tak dapat..

harga barang makin lama makin naik..last week aku je aku gie kl rm100 aku abih semata tambang pegi balik plus tambang naik rapidkl jek..perghh..slalu aku leh siap makan2 lagi ngan 100 tuu...ermm ntah laa..keje xdpt2 lagi..

fresh graduate nie mcm2 delima yg kena tempuhi.

  • xleh nak demand gaji...company takut nak hire.. effect : kalo xdemand..kena dia bagi rm1500 sebulan untuk kerja di kl..cukup ke??minyak naik...beras naik..tepung naik..tol pun naik...alamatnya makan meggie laa bulan2..kalo dapt gedebuk 1500 tuu tak pe gak..nie nanti kena potong epf laa..potong itu laa..last dapat bersih dlm 1200 lebih..
  • company xnak hire sbb xada pengalaman...mmg laa xada pengalaman..sbb dah nama fresh graduate.. effect : kalo xbagi pengalaman kat kita org mcm ne laa kita org nak dpt pengalaman..tulis fresh graduate di galakkan apply...tapi cam hampeh jek...still nak pengalaman minimum 2 tahun..gielr ke ape??
  • xconfirm jadi permenant staff dalam masa setahun atau 6bulan...kiranya cam staff contract je..benda nie aku xleh nak komen..sbb rata2 aku apply keje semuanya cam tuu
::BaHieSelamaNyeR::13/06/08::02.01pm

0 comments: