Thursday, June 5

Lepas Geram..VERSION Harga Barang NAIK!!

Smalam aku terkejut bla berita mengatakan harga minyak naik 78sen.. giler ke ape....pas tuu hari nie aku baca..takrif elektrik naik....mmg dah gila laa...baru bulan lepas harga beras naik..harga tepung naik..pastuu skang nie harga minyak n elektrik naik....

Aku yg tak bawa kereta nie sikit sebanyak kena tempias...biarpun umah aku parent aku yg bayar elektrik n blanja umah..tapi sikit sebanyak..bukan sikit jek...mmg banyak laa kena tempias....
aku geram tull laa ngan kerajaan skang..asal suma barang naik???

Tak guna laa kalo naikkan gaji staff kerajaan tapi harga barang suma naik berganda2....sama je...yg teruk nye org yg keje swasta n kerja biasa...

gile.....kerajaan mmg gile....sikit2 naik harga barang....sikit2 naik kan harga minyak...alasan xmunasabah langsung...ckp harga minyak kita masih lagi rendah...eee....geram nye...dia ingat rakyat nie masih bodoh kot...
pastu skang beras dah naik 10 inggit untuk 10kilo...ee..dulu aku beli beras lebih kurang harga 20 inggit sepuluh kilo..skang nie 32inggit untuk sepuluh kilo...

haa...lepas nie ape nak naik??nak suh rakyat berjimat cermat??kalo yg naik tuu harga kfc ke mcd ke tak pe gak..rakyat tak payah makan...nie keperluan rakyat..KEPERLUAN harian yg rakyat perlukan untuk hidup...
nak suh makan ubi??berdiet??tukar cara makan???gile ke ape??dah nama org asia...mmg laa kena nasi....kita bukannya org eropah atau amerika yg bleh makan roti...
ermm..nak makan roti pun mahal...mana tak nya harga tepung naik...
nak gie keje naik beskal laa lepas nie...xpayah pakai keta..xpun isi air sebagai ganti minyak..
yg aku geramnye ikut ska ati je nak suh rakyat ubah cara makan...aku cabar diaorg yg suh ubah cara makan tuu..start makan ubi je hari2....peg keje jalan kaki...biar susah sama susah..senang sama senang..

xpayah nak suh rakyat berjimat cermat kalo kerajaan sdiri xbleh berjimat cermat...
jgn nak suh rakyat bijak belanja kalo diri sendiri tu masih sedap2 berada di atas...tak kenal erti kesengsaraan org2 bawah....

Pemimpin yang adil adalah pemimpin yg memikirkan kesengsaraan org2 bawah...pemimpin yg mengutamakan kesusahan org2 susah..bukannya memikirkan perut anak bini n kroni sdiri yg susah....


::BaHieSelamaNyeR::05/06/08::11.53am

0 comments: