Friday, March 30

Apa yang aku cari dlm Hidup Ini?????

"Sy xpaham ngan awk..aper yg awak cari sebenarnya dlm hidup awk?awk ada bf awk, ada sy. kenapa awk still keluar dgn hak org?ape yg awk cari sebenarnya?" - msg nie from danish. teruk aku kena marah ngan dia smalam. bebelan dia buat aku tersentak.
bukan aku tak pikir effect if aku kwn ngan Johan. aku sendiri takut. tapi aku xleh lari coz Johan hadir ketika aku memerlukan teman berbual. Johan hadir ketika Khairi hilang sekejap.
kenapa ketika Khairi muncul semula, Abg Adzrin muncul semula, aku ada Danish yg menceriakan hidup aku, aku kena lupakan Johan? dan semalam ketika aku rasa aku mula kehilangan mereka kembali, Johan telefon aku, msg aku. aku x angkat call dia, aku biarkan msg dia. aku biar kan aje.
Danish cakap...jgn ada rahsia antara dia n aku...kaylaa...sebab tuu aku cerita pasal Johan kat dia. aku tak sangka plak dia bleh marah gila. hurmm..alamatnya aku xleh cerita kat Khairi laaa...teruk aku kena nanti.
Smalam aku tanya samting kat Khairi. aku tau jawapan dia mesti sedapkan ati aku but aku nak jawapan dia ikhlas. it take time tuk dia jawab. tapi akhirnya dia tak jawap pun. dia tukar topik. fine..aku pun tak mengharap sangat pada Khairi. aku sakit bila aku mengharap.
Aku pentingkan diri ke?aku seorang yang pentingkan diri ker?plezz tell me?setelah sekian lama aku hidup nie, baru smalam aku dengar Danish cakap aku pentingkan diri.
Bila aku xpentngkan diri, kwn2 aku salahkan aku kata aku terlalu berlembut...sampaikan org 'pijak' aku, org gunakan aku.
Bila aku pentingkan diri, aku masih dipersalahkan.....so aku nak buat camner?
Ramai ckp..aku nie terlalu baik. sesapa yg dtg kat aku ketika ada masalah, tak pernah aku tinggalkan dia keseorangan. aku rasa aku dah tolong se ikhlas mungkin. aku tak pernah mengharapkan balasan. tapi kenapa time aku ada masalah, tak ada pun yg nak dengar.

bila aku wat keputusan sdiri, tanpa rujuk org lain, aku dikatakan kebudak2kan. tapi aku nak rujuk pada saper?slama ini tak pernah aku buat keputusan terburu-buru...tak pernah aku pk singkat...tapi bila Johan dtg, aku kebudak2kan ke sbb berkwn dengan dia?
ape yang aku cari sebenarnya?even Khairi ada, abg adzrin ada tapi aku rasa kosong lagi. memang hati aku tenang, tapi aku rasa ada satu benda yg hilang. dan aku mencari kehilangan itu. family aku??mustahil sbb family aku sentiasa ada.
mungkin aku hilang kwn2 aku. bila Danish, Johan, Shahiran treat aku dengan baik skali, aku rasa happy. tapi bila mereka menghilang, aku rasa kosong.
Ape yang aku cari sebenarnya????aku sendri pun tak tau n tak pasti. aku dah tinggalkan kegiatan nakal aku. aku dah puas mengadu padaNya. aku tenang, tapi aku still mencari. aku still xjumpa apa yg aku cari sbb aku tak tahu ape yg aku cari. mungkinkah aku mencari kebahagiaan yang memang bukan milikku sejak azali...aku tak tahu..kat mana aku nak cari kebahagiaan itu.

::BaHieSelamaNyeR::30/03/07::10.51am

0 comments: